woensdag 2 maart 2011

Alles wat groeit en bloeit en ons steeds weer boeit,

en waarvan ik de naam niet weet. Ik weet geen zinnetje dat rijmt op de titel van deze post; volgens mij een zin uit, of zelfs de titel van een ouderwets tuinboek. Uit dezelfde tijd als 'Wat vliegt daar?' zou ik zeggen, maar misschien vergis ik me en is het gewoon een spreuk.  

Afijn. De vraag is: wat bloeit hier? Het doet me denken aan een anemoon. Het kwam langzaam op in mijn tuintje in Mirande, en staat nu in volle bloei, als een originelere aankondiging van de lente - origineler dan de narcis bedoel ik.
Een winteranemoon, probeerde ik op google, maar dat geeft andere plaatjes.
Van de zomer heb ik het niet gezien, dus het is een terugkerend, maar een deel van het jaar verstopt zijnd iets.Wie het weet, mag het zeggen.

O ja, dat brengt me op die caféfoto met Olympische ringen: dat was het dorpje Capvern, dans les Hautes Pyrénées.