dinsdag 7 december 2010

phonard 2

Ik heb wat voorstellen ontvangen voor een Nederlandse variant van de phonard: de mobielaso of - korte variant - mobaso, de reeks belpapegaai, belgorilla, belneuroot, beletter (die moest ik een paar keer lezen voor ik de klemtoon goed legde), beltetter, mobieldebiel en draadloosgozer, en via nederlanders.fr ook nog de broekzakbeller en de mobileverslaafde, maar ik meen dat dat bestaande uitdrukkingen zijn.
Voortbordurend op de beltetter is een teletetter is misschien ook wel wat. Een soort teletubbie, maar dan erger. 
 
Omdat Sinterklaas nog maar net voorbij is, ook een plaatje van een Franse Sinterklaas, gevonden in Parijs waar ik afgelopen weekend was. De achterkant is nogal vergeeld, dus ik vermoed dat deze ansicht al jarenlang rond 5 december uit een la werd gevist en neergezet. Maar nu is-ie dan eindelijk verkocht.
Met een volledig rode jurk ziet de goedheiligman er toch heel anders uit. Overigens wordt Sinterklaas hier in het zuiden helemaal niet gevierd, maar in het noorden krijgt hij nog wel eens een beetje aandacht.