dinsdag 29 juni 2010

Russisch Parijs


Vandaag lag het zomernummer van 'Leven in Frankrijk' in de bus. Daar heb ik geen abonnement op, maar er staat een artikel van mij in over Russische plekken in Parijs. De foto's zijn van Machteld Schoep. Omdat er maar drie foto's bij staan zet ik er een - zelfgemaakte - detailfoto bij van de lantaarnpalen op de Pont Alexandre III, waar het artikel mee opent. Zo kun je tenminste echt zien dat de tweekoppige adelaar erop staat.

Ik ken Machteld al een tijdje. Toen mijn ouders naar Venlo verhuisden, vlak voor de zomervakantie van 1969, vonden ze het een goed idee me alvast even naar mijn nieuwe school te sturen. Toen ik mijn eerste zeer schuchtere schreden op de speelplaats zette, kwam er een meisje op me afrennen dat vroeg of ik haar vriendinnetje wilde worden. Ik knikte, et voilà.

We doen meer projecten, Machteld en ik. Als je op haar site kijkt onder 'binnen', zijn er enkele foto's van mon village te zien (ons dorpsportret) en bij 'buiten' enkele salles de fêtes. De andere foto's zijn ook erg mooi.