dinsdag 6 januari 2009

Fay


Op een dag vertrokken we naar Frankrijk, in een volgeladen auto met een klein geleend bakkie erachter. Het was nog donker en het was koud. We hoopten dat de kinderen nog even zouden slapen. Ik zie nog altijd het glimmende asfalt voor me van Wittenburg, de donkere huizen en de oranje lantaarns. Daar gingen we, ons avontuur tegemoet. Ik was opgetogen en treurig tegelijk. We gingen in ieder geval voor een half jaar, om op een kasteeltje te passen. Dan konden we zien hoe het iedereen in Frankrijk zou bevallen en zouden we weer verder zien.

Op diezelfde ochtend dat wij Nederland uitreden kreeg mijn vriendin Martina een dochter, die ze Fay noemde. Elke keer als ik Fay zie, zie ik niet alleen een heel leuk meisje, maar ook als het ware de lengte van ons Franse verblijf in fysieke vorm.
Gisteren is Fay acht jaar geworden. Groot hoor. Gefeliciteerd, Fay!